Projekty

Projekty realizowane w roku szkolnym 2025/2026

Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Luźne lekcje z naukowcami – poznajemy i eksperymentujemy”.

Projekt obejmuje zapoznanie się z historią  naukowców oraz wykonaniem eksperymentów. Zadania projektowe są realizowane w formie warsztatowej, luźnej lekcji opartej na wzajemnym szacunku i budowaniu relacji z uczniami. Uczniowie mają możliwość doświadczania oraz samodzielnego wykonywania wszystkich eksperymentów.
Dzięki udziałowi w projekcie uczestnicy zdobędą wiedzę na temat znanych naukowców oraz zdobędą nowe doświadczenia, a także rozwiną zainteresowania dotyczące nauki oraz eksperymentowania.

Cele projektu:
• Przybliżenie dzieciom w wieku wczesnoszkolnym znanych postaci ze świata nauki.
• Zdobywanie wiedzy na temat znanych naukowców oraz ich odkryć.
• Rozbudzanie zainteresowania dzieci światem nauki.
 • Poznawanie różnorodnych eksperymentów oraz danie możliwości nauki poprzez doświadczanie za pomocą wykonywanych samodzielnie eksperymentów.
• Rozwijanie kreatywnego oraz twórczego myślenia.
• Pobudzanie wyobraźni i kształtowanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków.
• Budowanie pozytywnych relacji w grupie poprzez współpracę.
 • Integracja zespołu klasowego.
• Nauka poprzez doświadczanie i zabawę.
• Wykorzystanie TIK w edukacji.

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Bajki-Pomagajki” czyli o magicznej mocy bajkoterapii

Cel główny:   ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka.

Cele szczegółowe: 

– budowanie wiary we własne umiejętności

–  kształtowanie poczucia pewności siebie

–  oswojenie z sytuacjami, osobami, zwierzętami i przedmiotami wywołującymi lęki,

– kształtowanie umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu,

– dostrzeganie odmienności i jej akceptacja

–  rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy

–  współpracy w grupie

– budowanie pozytywnej samooceny dziecka

Projekt Edukacyjny „Twoja krew, moje życie” organizowanej w ramach programu polityki zdrowotnej „Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew i jej składniki na lata 2021-2026”

Celem projektu edukacyjnego jest:

 promowanie honorowego krwiodawstwa

–  obalenie mitów związanych z oddawaniem krwi

–  kształtowanie pozytywnych postaw prospołecznych wśród uczniów.

Projekt edukacyjny Aktywna świetlica. Miejsce pełne pomysłów. Edycja II: Mali odkrywcy

  1. Cele projektu:
  • rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez odkrywanie zjawisk przyrodniczych, technologicznych, naukowych i historycznych;
  • kształtowanie postawy odkrywcy i badacza– gotowego do zadawania pytań, poszukiwania odpowiedzi i kreatywnego rozwiązywania problemów;
  • rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów, w tym: uczenia się, współpracy, komunikacji, kompetencji matematyczno-przyrodniczych, cyfrowych;
  • wzmacnianie umiejętności pracy zespołowej i wspólnego tworzenia (np. plakatów, makiet, eksperymentów, galerii, gazetki).
  • utrwalanie wiedzy poprzez działanie, doświadczenia, eksperymenty, obserwacje i twórcze aktywności;
  • nauka korzystania z różnych źródeł informacji, takich jak książki, Internet, mapy i przewodniki;
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni przez twórcze projekty (makiety, lapbooki, plakaty, gry, modele);
  • kształtowanie odpowiedzialności za wspólne zadania i efekty pracy grupowej;
Program mSilnia Fundacji mBanku-  „Szkolna Szyfromania”
 
Cele projektu:
1. Wzrost umiejętności matematycznych uczniów.
2. Popularyzowanie matematyki jako nauki wykorzystywanej w różnych dziedzinach.
3. Uczenie zasad pracy w grupie.
4. Dążenie do wytrwałości, dociekliwości i podejmowania wyzwań.
Zadania:
1. Warsztaty matematyczne.
2. Wycieczka.
3. Konkurs.
4. Prezentacja projektowa.
Tematyka zajęć:
1. Elementy kryptologii
2. Kombinatoryka.
3. Lingwistyka matematyczna.
4. Arytmetyka.
5. Osiągnięcia polskich kryptologów.
6. Gry i zabawy matematyczne.
 

MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY

Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy z przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, świetlicami szkolnymi, bibliotekami szkolnymi, specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi w całej Polsce i za granicą.

Cele szczegółowe:

a) zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadamianie roli

czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;

b) tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań

stawianych przez nauczyciela;

c) wprowadzanie dziecka w świat literatury;

d )budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną.

e) przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;

f) propagowanie praw dziecka;

g) kształcenie u dzieci umiejętności słuchania czytanego tekstu;

h) rozwijanie u dzieci samodzielności, kreatywności i innowacyjności;

i) rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli;

j) kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci;

k) włączanie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego;

l) promowanie placówki oświatowej;

m) rozwijanie współpracy między nauczycielami;

n) kształcenie na odległość.

3. Projekt jest zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz

kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025.

WITAMINKI – Projekt edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe

W ramach realizacji projektu będziemy podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Chcemy kształtować u dzieci już od najmłodszych lat kulturę spożywania zdrowych posiłków, w których będą królowały warzywa.

Cele projektu

-promowanie zdrowych nawyków żywieniowych;

-zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa;

-stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków;

-oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi;

-wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych

BohaterOn – projekt cykliczny organizowany przez Fundację Sensoria i Fundację Pokolenie Młodych Kolumbów.

W tym roku projekt, mający na celu upamiętnić uczestników Powstania Warszawskiego wspierają MŁODE GŁOWY, czyli projekt Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej. Towarzyszy mu akcja #Teżbyliśmy. Chodzi o to by pokazać młodym ludziom, że powstańcy byli tacy jak oni, młodzi, pełni marzeń, ciekawi świata. Kampania powstała z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Autorką zdjęć i jej współtwórczynią jest Marta Wojtal, która połączyła BohaterON i MŁODE GŁOWY. Reżyserką materiałów wideo Hanna Jewsiewicka.

 

#SzkołaPamięta – projekt cykliczny pod patronatem MEN

który ma na celu upamiętnienie lokalnych bohaterów historii i wydarzeń związanych z dziejami Małej Ojczyzny

 

Global Money Week cykliczny projekt organizowany przez KNF

mający na celu poprzez webinary i działania podejmowane na terenie szkoły zapoznać młodych ludzi ze światem finansów, nauczyć ich mądrze wydawać pieniądze, inwestować, dbać o swoją przyszłość

Mały Mistrz

Program „Mały Mistrz” to inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki realizowana przez Szkolny Związek Sportowy, mająca na celu poprawę zdrowia i sprawności fizycznej uczniów klas I-III poprzez zajęcia sportowe prowadzone przez wykwalifikowanych nauczycieli.
Założenia programu to zachęcenie uczniów do zdobywania nowych umiejętności ruchowych oraz podnoszenia sprawności fizycznej oraz kształtowanie odpowiednich nawyków i postaw od najmłodszych lat

Aktywny do Kwadratu

Aktywny do Kwadratu to ciekawe treningi z wykwalifikowaną kadrą, podczas których uczniowie zyskują szansę na:

  • rozwijanie swoich pasji i umiejętności,
  • dbanie o sprawność fizyczną i zdrowie,
  • zacieśnianie relacji z rówieśnikami,
  • alternatywną i aktywną formę spędzania wolnego czasu,
  • budowanie kompetencji w zakresie pracy w grupie, organizacji czasu, działania zespołowego,
  • redukcję stresu oraz agresji poprzez sport,
  • budowanie poczucia własnej wartości i sprawczości

Program FitSchool

Program FitSchool został opracowany przez Fundację Medicover, w celu zmotywowania dzieci do aktywności fizycznej a honorowy patronat nad programem objął Ośrodek Rozwoju Edukacji. Jest to publiczna placówka doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym, prowadzoną przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
ZAŁOŻENIA PROGRAMU
1) Podstawową przesłanką powstania Programu jest zidentyfikowana potrzeba zwiększenia poziomu aktywności fizycznej u dzieci rozpoczynających naukę szkolną.
2) Program skierowany jest do osób odpowiedzialnych za poziom aktywności fizycznej uczniów klas 0-3 szkół podstawowych.
3) Cel główny Programu to umacnianie potencjału zdrowia dzieci poprzez zwiększenie poziomu aktywności fizycznej.
Cele szczegółowe Programu to:
a) Poprawa sprawności krążeniowo – oddechowej poprzez zwiększenie poziomu wysiłków o umiarkowanej i średniej intensywności (wysiłek tlenowy) – redukcja ryzyka rozwoju chorób cywilizacyjnych.
b) Zwiększenie siły gorsetu mięśniowego służące kształtowaniu prawidłowej postawy ciała – redukcja ryzyka rozwoju chorób narządu ruchu.
c) Usprawnienie zmysłu kinestetycznego (propriocepcja) służąca poprawie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
d) Poprawa zdolności motorycznych poprzez zwiększenie poziomu ćwiczeń ogólnousprawniających – kształtowanie możliwości ruchowych oraz redukcja ryzyka urazów.
e) Zwiększenie wiedzy dzieci na temat związku aktywności fizycznej ze zdrowiem –kształtowanie postawy osobistej odpowiedzialności za zdrowie.
f) Zwiększenie kompetencji nauczycieli wychowania fizycznego w zakresie pełnienia roli promotorów zdrowia.
g) Zwiększenie prestiżu nauczycieli prowadzących zajęcia aktywności fizycznej w kontekście znaczenia ich pracy dla kształtowania kompetencji zdrowotnych młodego pokolenia.
h) Zwiększenie kompetencji rodziców i opiekunów dzieci dotyczących wychowania do zdrowia.

Szkolne Młodzieżowe Ośrodki Koszykówki- ogólnopolski projekt
Szkolne Młodzieżowe Ośrodki Koszykarskie „SMOK” to ogólnopolski projekt PZKOSZ i Ministerstwa Sportu. Unikalny projekt szkoleniowy koszykarskich ośrodków w oparciu o współpracę z klubami sportowymi, które w ostatnich latach najlepiej szkoliły młodzież. Projekt jest realizowany w szkołach podstawowych i obejmuje szkoleniem chłopców z klas I-V. Uczniowie są podzieleni na grupy wiekowe i biorą udział w dwóch połtoragodzinnych treningach tygodniowo. W trakcie szkolenia opanowują podstawy gry w koszykówkę oraz zostaje zaszczepione
im zamiłowaniem do tej gry. Młodzi adepci basketu w trakcie szkolenia mają możliwość spotkać się z profesjonalnymi zawodnikami i doskonalić swoje umiejętności w lokalnych klubach sportowych.

Program OSEHERO – projekt dla nauczycieli

Dzięki projektowi OSEhero zwiększy się świadomość dotycząca cyberzagrożeń w szkołach oraz umiejętność bezpiecznego korzystania z internetu. Uczniowie, nauczyciele i rodzice będą wiedzieli, jak reagować na niebezpieczne sytuacje w sieci, jak im zapobiegać oraz gdzie szukać pomocy w przypadku zagrożenia. Udział w projekcie pozwoli nauczycielom i całej społeczności szkolnej wspierać pozytywne zachowania online oraz rozwijać kompetencje cyfrowe w procesie nauczania, w tym umiejętność krytycznego myślenia i refleksyjnego wykorzystywania zasobów znajdujących się w internecie.

Celem projektu jest nie tylko przekazanie wiedzy, ale przede wszystkim włączenie nauczycieli w aktywne działania w swoich szkołach.

Uczestnicy projektu OSEhero będą mogli organizować inicjatywy dotyczące bezpieczeństwa oraz aktywnie korzystać z materiałów edukacyjnych.

Bezpieczni w Sieci

Projekt edukacyjny, którego celem jest wspieranie pedagogów i młodzieży w podnoszeniu kompetencji cyfrowych z zakresu cyberbezpieczeństwa. Projekt powstał dzięki współpracy Ministra Cyfryzacji oraz Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej – Państwowego Instytutu Badawczego. Projekt jest adresowany między innymi do uczniów klas 7-8 szkół podstawowych. Jego założeniem jest
wyposażenie pedagogów i uczniów w kompetencje z zakresu cyberbezpieczeństwa poprzez udostępnione materiały na bezpłatnej platformie e-learningowej.

 EMP@TYCZNA KLASA- .ogólnopolskiego projektu edukacyjnego

Jest on skierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych. Ma na celu kreowanie postawy lojalności, współpracy i pomocy wśród dzieci i młodzieży. Założeniem projektu jest rozwijanie  u dzieci i młodzieży umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób oraz reagowania na dany sposób zachowania.

EMP@TYCZNA KLASA jest odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2024/2025 tj.

  • Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę
  • Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.
  • Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

W bieżącym roku szkolny biorą udział klasy 4 i 6

 “Zdrowe życie i pierwsza pomoc”- ogólnopolski projekt edukacyjny

Realizowany w grupie III świetlicy szkolnej

Cele projektu:

1. Kształtowanie nawyków prozdrowotnych w codziennym życiu dzieci.

2. Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez regularne aktywności ruchowe.

3. Nauka podstaw udzielania pierwszej pomocy.

Cele szczegółowe:

Uczeń:

–  Potrafi wymienić zasady zdrowego odżywiania i stosować je w codziennym życiu.

–  Zna różne formy aktywności fizycznej i uczestniczy w regularnych ćwiczeniach.

–  Rozumie znaczenie higieny osobistej i dba o czystość.

–  Potrafi udzielić pierwszej pomocy w podstawowych sytuacjach awaryjnych.

–   Pracuje efektywnie w grupie, wspólnie realizując zadania projektowe.

Projekt łączy elementy edukacji zdrowotnej, fizycznej oraz pierwszej pomocy, tworząc holistyczne podejście do zdrowia i dobrostanu dzieci.

Projekt „Zdrowe życie i pierwsza pomoc” jest zgodny z podstawą programową oraz z kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2024/2025, dzięki czemu realizowane treści są wartościowe i odpowiednie do wieku oraz możliwości dzieci.

„NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0” na lata 2021-2025.

Priorytet 3. Zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych i pedagogicznych.

W ramach projektu zostaną zakupione nowości wydawnicze do biblioteki szkolnej oraz czytniki e-booków i audiobooków. Zaplanowano również szereg wydarzeń w oparciu o zakupione zbiory. Głównym celem projektu jest promowanie czytelnictwa, kształtowanie kultury czytelniczej oraz zachęcenie dzieci i młodzieży szkolnej do udziału w imprezach literackich.

Dzięki przeprowadzonej wśród uczniów ankiecie, w zasobach biblioteki znajdą się książki ich ulubionych autorów.

Kwota dofinansowania 12 000,00 zł.

Całkowita wartość 15 000,00zł.

JUNIOR EDU-ŻYWIENIE –  ogólnopolski programu Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Zdrowia.

Głównym celem projektu jest opracowanie i wdrożenie programu edukacji żywieniowej uczniów klas I-VI w szkołach podstawowych w całej Polsce.

W pierwszym etapie programu zostały przeprowadzone badania ankietowe i wywiady wśród nauczycieli, dzieci i rodziców. Ich celem było określenie poziomu wiedzy żywieniowej, zrozumienie potrzeb w tym zakresie oraz szukanie kierunków zmian w tych obszarach. Uzyskane wyniki badań i obserwacji umożliwiły opracowanie oraz wdrożenie treści i form nauczania z zakresu żywienia, które będą dostosowane do wieku i możliwości percepcyjnych uczestników projektu.

Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie edukacji żywieniowej pozwoli na kształtowanie odpowiednich postaw i nawyków żywieniowych uczniów, ich rodziców oraz rodzeństwa, a w efekcie do zmiany dotychczasowego stylu życia. Realizacja programu przyczyni się także do podniesienia świadomości na temat roli żywienia w powiązaniu z aktywnością fizyczną.

Projekt fundacji Uniwersytet Dzieci:

Ja w świecie emocji – realizacja kl. 6a, 6b.

Projekt skupia się na różnych obszarach, m.in. oswajaniu emocji, dbaniu o swoje granice, poznawaniu swoich mocnych stron czy budowaniu relacji z innymi. Podczas lekcji uczniowie będą pracować w zespołach oraz indywidualnie, dyskutować, analizować przypadki czy odgrywać role.

„Jak odczuwać emocje? „-realizowany w klasie 3a/3b

Realizacja polega na przeprowadzeniu według podanych scenariuszy oraz dołączonych filmów edukacyjnych:

– Jak mówić NIE?

– Jak poznać kogoś lepiej?

– Czym ludzie różnią się między sobą?

– Ile pomysłów mieści się w głowie?

– Jak ludzie przeżywają emocje?

– Jak ukryć emocje w filiżance?

-Jak wydobywa się emocje?

„Jak udzielać pierwszej pomocy?” – realizowany w klasie 3a/3b

-Symulacja rozmowy z dyspozytorem

-Pierwsza pomoc w przypadku omdlenia

-Udzielanie pierwszej pomocy osobie nieprzytomnej, która

oddycha normalnie.

-Postępowanie z osobą nieprzytomną, która nie oddycha

(zatrzymanie krążenia).

-Co to jest defibrylator?

 

„Kreatywna Matematyka” – ogólnopolski projekt edukacyjny

  • Cele projektu: Głównym celem jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych.
  • Cele szczegółowe:
    • Rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych,
    • Sensoryczna nauka matematyki,
    • Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
    • Zwrócenie uwagi na występowanie i stosowanie matematyki w życiu codziennym,
    • Rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
    • Usystematyzowanie wiadomości z zakresu edukacji matematycznej,
    • Aktywizacja i integracja grupy,
    • Kształtowanie samooceny ucznia oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.

 

Z ekologią na Ty – ogólnopolski projekt edukacyjny

  • Cele:
    • Doskonalenie umiejętności w zakresie rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    • Doskonalenie umiejętności samodzielnej eksploracji świata, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych.
    • Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    • Rozwijanie umiejętności tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii.
    • Rozwijanie sprawności motorycznych i sensorycznych tworzących umiejętność skutecznego działania i komunikacji.
    • Wyrabianie świadomości zdrowotnej w zakresie higieny, pielęgnacji ciała, odżywiania się i trybu życia.
    • Doskonalenie umiejętności wykorzystania własnej aktywności ruchowej w różnych sferach działalności człowieka: zdrowotnej, sportowej, obronnej, rekreacyjnej i artystycznej.

 

Projekty realizowane w roku szkolnym 2024/2025: Projekty realizowane w roku szkolnym2024- 25

Projekty realizowane w roku szkolnym 2023/2024 :Projekty realizowane w roku szkolnym 2023-2024

Projekty realizowane w roku szkolnym 2021/2022 : PROJEKTY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2021 (1)

PROJEKTY DOTYCHCZAS REALIZOWANE: